Frågor & Svar


Hur lång tid tar leveransen?
Vanligtvis skickas din beställning redan dagen efter och bör vara på ditt postombud inom 1-3 arbetsdagar. Under perioder med högt tryck kan leveranstider bli längre så som Black Friday eller vid jul. 

 

Hur skickas era posters?
Ihoprullade i ett papprör via DHL, Postnord, Bring eller Fedex. Om du handlar ram så packas det i en kartong anpassad till ram storlek.

 

Var kan jag hämta ut min beställning om jag väljer leverans till ombud?
Paketet kommer till din närmaste utlämningsställe, så fort din beställning har lämnat vår produktion kan du spåra och följa ditt paket. 

 

Hur vet jag att min beställning är framme?
Du får sms-avisering på det mobilnummer du har angivit vid beställning.

 

Skickar ni utanför Sverige?
Ja, vi levererar till de flesta länderna i världen. I varukorgen kan ni se vilka länder vi levererar till.

 

Kan jag spåra mitt paket?
Ja, du kan spåra brev via ditt försändelse-id. Du kan även använda avsändarens logistikkundnummer och referens eller spåra med hjälp av sms-nummer och aviseringskod.

 

Vad gör jag om min leverans är sen?
Om du via ditt försändelse-id ser att paketet mottagits av fraktbolaget kan du alltid höra av dig till dem för att se vad som orsakar försening av din leverans. Om ditt paket ännu inte mottagits av fraktbolaget eller om du inte fått ett försändelse-id, kan du maila till info@wallofart.se så hjälper vi dig vidare! 

 

Hur vet jag att ni har tagit emot min beställning?
Vi skickar en bekräftelse via mejl så fort beställningen är genomförd. Får du inte det mejla gärna till info@wallofart.se.

 

Vad kostar leveransen?
För leverans till ombud inom Sverige kostar det 49 kr. Ska du ha leveransen utanför Sverige så varierar priset beroende på destination. Du ser alltid din leveranskostnad innan du betalar.

 

Hur betalar jag för min beställning?
Vi erbjuder våra kunder betalning med faktura via Klarna, Kortbetalning, Paypal, Apple-pay och Masterpass.

 

Hur gör jag en retur?
Du har alltid 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit din order. För att göra en retur så fyller du i vårt returformulär. Tänk på att returnerad produkt ska vara i oskadat skick och skickas tillbaka i originalförpackning. Önskar du returnera en ram får ni inte bryta skyddsplasten innan ni skickar ramen i retur.

 

Vad kostar det att göra en retur?
Det kostar 49 kr vilket vi drar av när vi gör en återbetalning till dig. 

 

Hur gör jag om jag vill byta storlek?
Om du redan fått hem ditt print så kan du göra en retur via vårt returformulär och sedan göra en ny beställning i annan storlek. 

 

Hur gör jag en reklamation?
Om du vill reklamera en skadad vara så mailar du bild på skadan, emballaget och adressetikett till info@wallofart.se. 

 

Vad använder ni för papper till era posters?
Vi använder ett bestruket 200 grams matt fine art papper.

 

Säljer ni ramar?
Ja det gör vi, vi säljer ramar i färgerna svart, vit, ek, mörkbrun, silver, guld, röd, gul, blå och grön. Finns i storlekarna 21x30 - 30x40 - 40x50 - 50x50 - 50x70 - 70x100. Vi har även posterhängare.

 

Kommer ni få in fler av de limiterade print som sålt slut?
Nej, när ett limiterat print är slutsålt så är det producerat i en begränsad upplaga. 

 

Hur skickar ni era presentkort?
Vi skickar våra presentkort direkt till angiven mejladress efter att betalningen är genomförd. Presentkortet är enkelt att skriva ut för att ge som gåva.

 

Kan jag hitta motiven någon annanstans?
Nej, alla motiv säljs endast exklusivt via Wall of Art.

 

Kan jag beställa prints i andra storlekar än dem som finns på hemsidan? 
Nej, vi printar endast i de storlekar som finns tillgängliga som valalternativ för ett visst motiv.   

 

Kan jag läsa era kundrecensioner?
Självklart, vi har ett snitt på 4.9 när det kommer till nöjda kunder och du kan läsa alla våra recensioner här