Frågor & Svar

Hur lång tid tar leveransen?

Vanligtvis skickas din beställning redan dagen efter och bör vara på ditt postombud inom 1-3 arbetsdagar.

Hur skickas era posters?
Ihoprullade i ett papprör via Postnord, Bring eller Fedex.

Var kan jag hämta ut min beställning?

På ditt närmaste postombud där Postnord levererar.

Hur vet jag att min beställning är framme?

Du får sms-avisering på det mobilnummer du har angivit vid beställning.

Skickar ni utanför Sverige?

Ja, vi levererar till de flesta länderna i världen. I varukorgen kan ni se vilka länder vi levererar till.

Kan jag spåra mitt paket?

Ja, du kan spåra brev via ditt försändelse-id. Du kan även använda avsändarens logistikkundnummer och referens eller spåra med hjälp av sms-nummer och aviseringskod.

Vad gör jag om min leverans är sen?
Om du via försändelse-id ser att paketet mottagits av Postnord kan du alltid höra av dig till dem för att se vad som orsakar försening av din leverans. Om ditt paket ännu inte mottagits av Postnord eller om du inte fått ett försändelse-id, kan du maila till info@wallofart.se så hjälper vi dig vidare! 

Hur vet jag att ni har tagit emot min beställning?

Vi skickar en bekräftelse via mejl så fort beställningen är genomförd. Får du inte det mejla gärna till info@wallofart.se

Vad kostar leveransen?

Vi erbjuder frifrakt inom Sverige. Ska du ha leveransen utanför Sverige så varierar priset beroende på destination. Du ser alltid din leveranskostnad innan du betalar.

Hur betalar jag för min beställning?

Vi erbjuder våra kunder betalning med faktura via Klarna, Kortbetalning, Paypal, Apple-pay och Masterpass.

Hur gör jag en retur?
Du har alltid 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit din order. För att göra en retur så fyller du i vårt returformulär.

Vad kostar det att göra en retur?
Det kostar 49 kr vilket vi drar av när vi gör en återbetalning till dig. 

Hur gör jag om jag vill byta storlek?
Om du redan fått hem ditt print så kan du göra en retur via vårt returformulär och sedan göra en ny beställning i annan storlek. 

Hur gör jag en reklamation?
Om du vill reklamera en skadad vara så mailar du bild på skadan, emballaget och adressetikett till info@wallofart.se. 

Vad använder ni för papper till era posters?
Vi använder ett bestruket 210 grams matt fine art papper.

Säljer ni ramar?

Ja det gör vi, vi säljer träramar i färgerna svart, vit och ek. Finns i storlekarna 21x30 - 30x40 - 40x50 - 50x50 - 50x70 - 70x100.

Kommer ni få in fler av de limiterade print som sålt slut?
Nej, när ett limiterat print är slutsålt så är det printat i en begränsad upplaga. 

Jag har köpt ett print av er från H&M Home. Hur gör jag en retur?
Om du gjort din beställning via H&M så ska du ha fått en returetikett med i ditt paket och du behöver inte fylla i vårt returformulär. 

Hur skickar ni era presentkort?

Vi skickar våra presentkort direkt till angiven mejladress efter att betalningen är genomförd. Presentkortet är enkelt att skriva ut för att ge som gåva.

Kan jag hitta motiven någon annanstans?

Nej, alla motiv säljs endast exklusivt via Wall of Art.

Kan jag beställa prints i andra storlekar än dem som finns på hemsidan? 
Nej, vi printar endast i de storlekar som finns tillgängliga som valalternativ för ett visst motiv.  

Hur blir jag kreatör hos er?

Det är jätteroligt att du vill bli en del av vårt team! Enklast är att skicka en ansökan via vårt formulär "Samarbeta med oss" eller skicka ett mejl till artist@wallofart.com. Vi letar ständigt efter nya talanger. 

Kan jag läsa era kundrecensioner?
Självklart, vi har ett snitt på 4.9 när det kommer till nöjda kunder och du kan läsa alla våra recensioner här